وزیر بهداشت ایران از اعزام ۸ متخصص چشم پزشک و کادر پرستاری به لبنان برای درمان مجروحان حادثه تروریستی اخیر خبر داد و گفت که مجروحین دیگر در چند بیمارستان تهران تحت درمان خواهند بود.

ایران به کمک لبنان شتافت: اعزام تیم پزشکی و درمان مجروحین در تهران

به گزارش سلامت نیوز ،دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اقدام سریع ایران برای کمک به لبنان پس از حادثه تروریستی اخیر خبر داد. او اعلام کرد که ۸ متخصص چشم پزشک و یک تیم پرستاری به لبنان اعزام شده‌اند تا به مجروحین این حادثه کمک کنند. همچنین، تعدادی از مجروحین لبنانی به کشور وارد شده و مراحل درمان آنها در چند بیمارستان تهران انجام خواهد شد.

ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا و وبدا اظهار داشت: "حادثه تروریستی اخیر در لبنان و مجروح شدن حدود ۳ هزار نفر از مردم این کشور بسیار تاسف‌آور و ناراحت‌کننده است. ما این حملات را به شدت محکوم می‌کنیم." او افزود که پس از تماس اولیه با همتای لبنانی خود، تصمیم به اعزام یک تیم امدادی به لبنان گرفته شد.

وزیر بهداشت همچنین از برنامه‌ریزی برای انتقال مجروحین لبنانی به ایران برای دریافت خدمات درمانی تخصصی خبر داد و گفت: "ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آسیب‌ها به مردم لبنان کاهش یابد و درمان مناسبی برای مجروحین ارائه دهیم."

در پی این اقدامات، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شیخ علی خطیب، از سرعت عمل و امدادرسانی کادر سلامت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد. او در دیدار با دکتر ظفرقندی، از تلاش‌های ایران برای کمک به مجروحین حادثه تروریستی تشکر و قدردانی کرد.

ظفرقندی در ادامه تصریح کرد: "ایران نسبت به لبنان احساس برادری دارد و این حادثه تروریستی یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است. تیم پزشکی شامل چندین متخصص چشم پزشک و پرستار به لبنان اعزام شدند و آماده‌ام تا هر گونه کمک و امدادرسانی لازم را ارائه دهیم."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha